ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ
1800 : σημαντική ναυτιλιακή δραστηριότητα στη
τουρκοκρατούμενη Ελλάδα
α)έξοδος
της Ρωσία στη Μαύρη θάλασσα
β)1774
συνθήκη του Κιουτσούκ-Καιναρτζή
γ)γαλλική
επανάσταση – Ναπολεόντιοι πόλεμοι
(σπάσιμο
του εμπάργκο από Έλληνες ναυτικούς
εξαφάνιση
των γαλλικών πλοίων από τη Μεσόγειο
δ) οι
Τούρκοι όχι ναυτικός λαός
ε) οι
Έλληνες διεξήγαγαν το εμπόριο όπλων
1830 :
ολοκληρωτική καταστροφή
α) ο
εμπορικός στόλος μετατρέπεται σε
πολεμικό
β)οι
δρόμοι του εμπορίου κλείνουν
γ)παρακμή
των ναυτιλιακών κέντρων
δ) πολεμικές
απώλειες
1833-1911
ανοδική πορεία μετ’ εμποδίων
ανοδική
πορεία
α)κατασκευή
λιμανιών, φάρων –διάνοιξη της διώρυγας
της Κορίνθου και του πορθμού του Ευρίπου
β) νέα
ναυτιλιακά κέντρα (Σύρος)
μετ’
εμποδίων
α) εθνικές, οικονομικές κρίσεις
β)
ανταγωνισμός ατμοπλοΐας
γ)
μετατροπή ιστιοφόρων σε ατμόπλοια
Η μετάβαση στην ατμοπλοΐα ήταν ένα
δύσκολο εγχείρημα
α)ανάγκη
σημαντικών κεφαλαίων ( κράτος , τράπεζες
, ομογενείς , ισχυρά επιχειρηματικά
κέντρα)
β)αυξημένος
επιχειρηματικός κίνδυνος
1919 :
50 % μείωση του στόλου
α)
Α΄παγκόσμιος πόλεμος
β)
καταστροφή στόλου
γ) πολιτικές
και οικονομικές αλλαγές (ρωσική
επανάσταση)
δ)δημιουργία
νέων κρατών
ε)
απομάκρυνση των Ελλήνων από τις παροικίες
της Ανατ. Μεσογείου
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ασκήσεις
Ερωτήσεις ανοικτού τύπου
Ποια η κατάσταση
της ελληνικής ναυτιλίας τον 18ο αιώνα;
Πώς δικαιολογείται
κατά τη διάρκεια της τουρκοκρατίας;
Γιατί στο ξεκίνημα
του ελληνικού κράτους η ναυτιλία αρχίζει
σχεδόν από το μηδέν;
Πού οφείλεται
η ανάπτυξη της Σύρου;
Που οφείλονται
οι διακυμάνσεις της ελληνικής ναυτιλίας
το 19ο αιώνα;
Ποια προβλήματα
αντιμετώπισε η μετατροπή σε ατμόπλοια
των ιστιοφόρων;
Ποιοι εξωγενείς
παράγοντες επηράσαν την ελλήνική
ναυτιλία ως και το 1919;;
Ερωτήσεις κλειστού τύπου
αντιστοίχιση
|
1914 -18
1780-1800
1890-1900
1789
1840-1866
1860 |
α)τριπλασιασμός
της χωρητικότητας των ελληνικών πλοίων
β)αφετηρία
ανάπτυξης λόγω της νέας κατάστασης
που δημιουργείται στη Μεσόγειο
γ)υποδιπλασιασμός
της εμπ .ναυτικής δύναμης
δ)ξεκίνημα της
ατμοπλοίας
ε)διπλασιασμός
των ατμόπλοιων
στ)ανάκαμψη
της ναυτιλίας οφειλόμενη σε εξωτερικές
συνθήκες
|
σωστό λάθος
οι ομογενείς
έπαιξαν θετικό ρόλο στην ανάπτυξη της
εμπ.ναυτιλίας
το κράτος δεν
παρενέβη στην μετατροπή των ιστιοφόρων
σε ατμόπλοια
η ελληνική
επανάσταση προκάλεσε την ανατροπή των
παραδοσιακών εφοπλιστικών σχέσεων
η επιδίωξη της
Ρωσίας τον 18ο αιώνα να κατέβει στη
Μεσόγειο επηρέασε αρνητικά την εξέλιξη
της ναυτιλίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου